סיבות שכיחות לנזקי ספורט

 
 

מספר סיבות שכיחות שיכולות להביא לנזקי ספורט:

 

 

  • מוטיבציית יתר - מתייחס לאנשים שאף פעם לא עסקו בפעילות מסודרת, המחליטים להתחיל פעילות גופנית נמרצת ללא הכנה מתאימה והדרגתיות. בגילאים המתקדמים מצב זה עלול לגרום להשלכות קשות על המערכת השלדית-שרירית וכן על המערכת הקרדיו-ווסקולארית.
     
  • תנאי קרקע - משטח מאוד קשיח, "עשיר" במהמורות וכו'.
     
  • תנאי מזג האויר - להמנע מהליכה בתנאי מזג אויר קיצוניים, כגון: טמפרטורות גבוהות, לחות גבוה, גשם מלווה רוחות קרות.
     
  • דילוג על חלק משלבי ההליכה – חימום, הליכה מדורגת, הרפייה ומתיחות בסוף ההליכה.
     
  • נעליים לא מתאימות – ישנות, ללא בולמי זעזועים, עקבים גבוהים או נעלים צרות מדי.
     
  • גרביים לא מתאימות - גרבי ניילון, תפרים עבים, ללא גרביים.

אחרי כל מה שדברנו עד כה, איך מתחילים להתאמן?

  1. להתחייב כלפי עצמנו – קובעים מטרה ומשיגים אותה, עומדים בהתחייבות שהצבנו לעצמנו והביטחון והערכה שלנו יעלו.
     
  2. לקבוע מטרה הגיונית ומושגת – אם המטרה כה קשה להשגה ואינכם מאמינים שהיא ניתנת להשגה, קרוב לוודאי שלעולם לא תתחילו ביישומה.
    הסוד הוא לדעת את יכולתכם ומגבלותיכם.
     
  3. לקבוע אתגר יומי – התמקדו בהשגת המטרה ליום אחד בלבד והשיגו אותה, השינוי הוא איטי ויומיומי. המוטו הוא: לא להתייאש ולנטוש.
     
  4. התאמה אישית – לפני שקובעים מטרה חשוב לבדוק האם היא מתאימה לאורח החיים שלנו, על מנת שנוכל ליישם אותה.
     
  5. לשכוח את כישלונות העבר – פחד מכישלונות הוא אחד המעצורים המונעים מהאנשים לקבוע מטרות, יש לזכור שלפעמים חייבים להסתכן בכישלון כדי להימנות עם המנצחים המאושרים.

 

לבסוף – לא לשכוח מדוע קבעתם מטרות, אחד מהרגעים המאושרים בחיים הוא הידיעה שהגענו למטרה שלא עמדנו בה בעבר ועכשיו הצלחנו להגשים אותה.

בישראל בשנים האחרונות גברה המודעות לנושא ההליכה, ונראה שעם ישראל הופך מעם של מיטיבי לסת לעם של מיטיבי לכת.

בואו תצטרפו גם אתם לאורח חיים בריא יותר.

 
 

 

גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר