כללי התאמת אופניים

 
 
כללי התאמת אופניים לרכיבה בריאה יותר
 
 

 

תנאי הכרחי לביצוע בדיקת אופניים הוא גודל שילדה מתאים. כי אנחנו נוכל לשנות רוב הפרמטרים כמו גובה ומיקום האוכף, מיקום וגובה כידון, אורך וזווית של הסטם, אך גודל שילדה לא נתון לשינוי, כמובן.

 

אז מה עושים?

 

לפני שאתם באים לבדיקה תעשו מדידה קלה ואנחנו נשלח לכם במייל את גודל השלדה המתאים.

 

איך מודדים ?

 

כדי לבחור מידה נכונה של שלדת האופניים צריך להתייחס לנתון שנקרא גובה המפשעה (INSEAM LENGTH  ).

עומדים עם הגב כנגד קיר ולוקחים ספר עם כריכה קשה, שמים אותו בין הרגלים ומצמידים כמה שיותר גבוה למפשעה.

משאירים את הספר במקום , זזים מהקיר ומסמנים את החלק העליון של הכריכה על הקיר –סימון גובה.

מודדים בסנטימטרים ורושמים . חיזרו על המדידה שלוש פעמים וקחו את הגובה הממוצע.

שלחו לנו למייל selaphys@netvision.net.il ונחזיר לכם את גודל השלדה המומלץ עבורכם. 

 

 

 

 

 

טיפים נוספים...

גובה ומנח האוכף:

  • מנח אוכף ניטראלי – ללא הטיה קדימה (יגרום ללחץ על היד והגו) וללא הטיה אחורה (יגרום למתיחה ולחץ בגב תחתון)
  • גובה האוכף בגובה האגן כך שבזמן ישיבה הרגל ה"ישרה" תהיה בכיפוף של כ 30 מעלות בברך.

גובה הכידון:
יש למצוא את המנח הניטראלי בד"כ בגובה הכיסא -  גבוה מדי יכריח אותך להישען על הכידון (לא מומלץ לאנשים עם בעיות בגפיים עליונות). כידון נמוך מידי יכריח אותך להתכופף יותר ויגרום לעומס על הגב התחתון והצוואר.

מיקום הנעל על התופסן (cleats):

  • בזמן נעילת התפס הרגל צריכה להיות ישרה
  • יש לנעול את התפס כך שלא יהי סיבוב או תזוזה בזמן הפידול

בטיחות בנהיגה:

  • בדיקת תקינות האופניים: בלמים, גלגלים, פנס
  • אמצעי הגנה: מחזירי אור, קסדה, מגיני ברכיים ומרפקים
  • השתמש בסימנים מוסכמים עם הנהגים ברכב.

 

גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר