השפעה חיובית של הליכה

 
 

הליכה הינה פעילות גופנית בסיסית. אצל תינוקות ניתן לראות אותה כבר בהתחלה כרפלקס, כאשר מרימים את התינוק יעשה תנועות הליכה ברגליו.

הליכה מתאימה לכל אדם ללא הגבלה של גיל, מין ומשקל ויש להפנים אותה כדרך חיים. פשוט מאוד ליישם זאת משום שאינה מצריכה שימוש במתקני ספורט מיוחדים או רכישת ציוד יקר ומתוחכם. על מנת ללכת צריך מודעות, רצון וזוג נעלים נוחות וטובות. ניתן ללכת בכל מקום ובכל זמן.

אם נבחן את רוב היבטי הבריאות, נראה השפעה חיובית של הליכה על כל אחד ואחד מהם.

מבחינה גופנית:
מספר רב של מחקרים הראה שביצוע פעילות גופנית מדורגת הינו אמצעי פשוט ויעיל בהפחתת ערכי לחץ דם, לפעמים אף הפחית את הצורך בשימוש בתרופות להורדת לחץ דם, דבר שהביא לתפקוד יעיל יותר של מערכות הלב, הדם והריאות.

לפעילות גופנית יש השפעה חיובית על חילוף חומרים ומערכת העיכול ובכך משפרת את רמת שומני הדם-מורידה את הכולסטרול הרע, ומעלה את הכולסטרול הטוב, ועוזרת במניעת עצירות.

הליכה משפרת את מאזן הסוכר בדם, אנשים בסיכון גבוה ללקות בסוכרת יכולים להפחית את הסיכון בחצי פשוט על ידי הליכה של 30 דקות ביום.

עוזרת בחיזוק מערכת שלד-שריר על ידי העמסה על העצם, ובכך מביאה להאטה בתהליך בריחת הסידן מהעצמות.

מבחינה נפשית וקוגניטיבית:
הליכה משפרת איכות חיים על ידי הורדת לחץ והפגת מתחים.

עוזרת בהורדה ושמירת משקל בשילוב עם תזונה נכונה ובכך מביאה להעלאת הביטחון העצמי.

תורמת לרעננות ומרץ על ידי כך מביאה לשיפור ביכולת הריכוז, שיפור איכות השינה וסיוע בביצוע מטלות יומיומיות.

מבחינה חברתית וסביבתית:
בזמן ההליכה נוצר קשר בין ההולך וסביבתו דבר שמביא לחיזוק המודעות הסביבתית ושמירה על איכות הסביבה.
אנשים שהולכים מודעים יותר לזיהום סביבתי ומפגעים אקולוגיים אחרים, בעיקר כשהדבר קשור לסביבת מגוריהם.

לכל זמן הליכה היתרונות המיוחדים לו:
בבוקר - ההליכה מעוררת אנרגיות, מאזנת את הגוף וממריצה את פעילותו.
בצהרים - ההליכה משחררת מעייפות ומלחצים של אמצע היום.
בערב - ההליכה מרפה מתחים שהצטברו במשך היום ומסייעת לשנת לילה רגועה.


(סדר היום ומזג האויר הם גורמים מתערבים בבחירת הזמן)

 
 

 

גרסה להדפסה גרסה להדפסה       שליחה לחבר שליחה לחבר